P Á L Y Á Z A T
Balatonberény község Önkormányzata nyílt pályázatot hirdet – szerződéses jogviszonyon keresztül – az Önkormányzat informatikai rendszergazdai feladatok és az Önkormányzat hivatalos Web oldalának (www.balatonbereny.hu) informatikai üzemeltetési feladatainak ellátása céljából.
A pályázat benyújtását elektronikus úton kérjük a polgarmester@balatonbereny.hu email-címre.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025. július 15. kedd, 16 óra
A nyertes pályázóval az Önkormányzat 3 évre, azaz három évre köt szerződést, ami kölcsönös elégedettség esetén meghosszabbítható.
A bírálat időpontja: 2025. 07. 18.
A szerződéskötés várható időpontja: 2025. 07. 28.
A pályázaton van lehetőség mindkét feladatra egyben, vagy külön-külön is, csak az egyik feladat elvégzésére pályázni.
A pályázat kötelező elemének kell lennie a vállalási díjnak, havi számlázással megjelölve.
Informatikai rendszergazda – általános feladat elvárások:
- Hardvereszközök kezelése: Az Önkormányzat tulajdonában és használatában lévő számítógépek, nyomtatók, szerverek, hálózati eszközök (router, switch) beüzemelése, telepítése, karbantartása, hardverhibák elhárítása, eszközök cseréje, frissítése;
- Szoftverek telepítése és frissítése: Operációs rendszerek (Windows, Linux, macOS) telepítése és user szintű beállítása. Irodai és egyéb szoftverek kezelése (pl. Microsoft Office, vírusirtó). Jogosultságok kezelése, licenc figyelés;
- Hálózatüzemeltetés: Az Önkormányzat helyi hálózaténak és internetkapcsolatának felülvizsgálata, szükséges kiépítése vagy kiegészítése, karbantartása, Wi-Fi hálózatok beállítása és felügyelete, hálózati biztonság megteremtése és fenntartása (tűzfal, VPN, proxy);
- Felhasználói támogatás (helpdesk): Felhasználói problémák megoldása, új felhasználók beléptetése, fiókok létrehozása, szükség esetén oktatása, tanácsadás a felhasználók számára;
- Biztonság és adatvédelem; Folyamatos vírusvédelem, és tűzfalak beállítása és karban tartása, rendszeres adatmentés kialakítása és üzemeltetése, adatvédelmi előírások betartása (GDPR stb.);
- Szerverek és szolgáltatások üzemeltetése: file-, e-mail-, nyomtató- és egyéb szerverek felülvizsgálata, azok szükség esetén történő kialakítása, majd folyamatos kezelése Felhőalapú rendszerek (pl. Microsoft 365, Google) kialakítása, karbantartása és kezelése;
- Dokumentáció és nyilvántartás: Informatikai eszközök, szoftverek és licencek nyilvántartásának kialakítása, folyamatos naprakész vezetése, Naplók (logok) kezelése, hibák dokumentált nyomon követése;
- Rendszerfejlesztés, korszerűsítés: Új technológiák bevezetésének tervezése, Informatikai költségvetés előkészítésének segítése, javaslattétel; eszközbeszerzés segítése, lebonyolítása. Együttműködés fejlesztőkkel, külső szolgáltatókkal.
Web oldal (honlap) informatikai üzemeltetése – általános feladatok, elvárások:
- Üzemeltetés: Web oldal informatikai üzemeltetése, folyamatos elérhetőség biztosítása, működés figyelése, azonnali hibaelhárítás;
- Felhasználói (tartalom szerkesztői) támogatás (helpdesk): Felhasználói problémák megoldása, új felhasználók beléptetése, fiókok létrehozása, szükség esetén oktatása, tanácsadás a felhasználók számára;
- Biztonság és adatvédelem; Folyamatos vírusvédelem, és tűzfalak beállítása és karban tartása, rendszeres adatmentés kialakítása és üzemeltetése, adatvédelmi előírások betartása (GDPR stb.); Támadások kiszűrése és azok elhárítása;
- Web oldal (honlap) szerkesztése: Az Önkormányzat igényei alapján a honlap folyamatos, vagy tartalom szerkesztő útján történő szerkesztése, aktualizálása és naprakésszé tétele, valamint ennek elősegítése (önkormányzati munkatárs bevonásával);
- Jogszabályi megfelelés; Adatvédelmi tájékoztató (GDPR). Impresszum és cookie-kezelés közzététele.
- Az alábbi feladatok elvégzése a honlappal kapcsolatosan:
- Átlátható struktúra; Szükséges egy átlátható, egyszerű, logikus menüszerkez kialakítása (pl. Hírek, Képviselő-testület, Dokumentumok, Kapcsolat) stb. Egyszerű navigáció: minden tartalom legyen maximum 2-3 kattintásra elérhető.
- Kötelező tartalmak létrehozása; Képviselő-testület tagjai és elérhetőségeik. Jegyzőkönyvek, rendeletek, határozatok közzététele. Közérdekű adatok (pl. közbeszerzések, költségvetés, elérhetőségek).
- Naprakészség – frissítés; Időszerű események, hirdetmények, határidők megjelenítése.
- Felhasználóbarát megjelenés; Mobilbarát kialakítás. Egyszerű, letisztult dizájn, kontrasztos színek, jól olvasható betűtípusok.
- Hozzáférhetőség: Akadálymentes tartalom, képekhez alternatív szöveg, egyszerű nyelvezet., PDF dokumentumok mellé szöveges összefoglaló.
- Kapcsolattartás a lakossággal; Kapcsolati űrlap, e-mail cím és telefonszám feltüntetése. Hírek, események, lakossági felhívások rendszeres közzététele.
Balatonberény, 2025. 06. 26.
Druskoczi Tünde sk.
polgármester